Jamaica

18 januari 2013

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Word elke keer weer verrast door de lieve reacties!

Time flies when you have fun! Het is inmiddels alweer anderhalve maand geleden dat ik het koude Nederland tijdelijk achter me liet om de Caribbean onveilig te maken.

Terwijl bij jullie het kwik alleen maar daalde, steeg het kwik bij mij tot een hoogtepunt!
Is er inmiddels al meer bekend over een mogelijke elfstedentocht? Het zal toch zijn dat ik hem echt mis he?!

Ook deze week vloog voorbij, cruise 7 zit er alweer bijna op. We zijn weer onderweg naar Fort Lauderdale. Nog 10 cruises te gaan!

Volgende week cruise 200, weer de vertrouwde route, die we weer een paar weken gaan varen: Grand Turk; Turk and Caicos Islands, San Juan; Puerto Rico, St. Thomas; Virgin Islands & Half Moon Cay; Bahamas.

In Jamaica & Mexico had ik tijd om aan land te gaan. In Jamaica, ben ik gezellig met 3 andere collega’s naar het strand geweest. Een mooi strand met hangmatten in het water en een mooi uitzicht. Een strand dat zo uit een reisbrochure kan komen.. Wil jullie niet jaloers maken hoor! Hoogtepunten van die dag waren het zien van een pelikaan in actie en de jump shots.

De jump shots, was zo leuk om te doen. De foto moet op het juiste moment worden geschoten. Hilariteit op z’n top, aangezien sommige foto’s wel 4 keer overnieuw moesten om te te vroeg of te laat werden geschoten.

De pelikaan op jacht was zo bijzonder. Hij vliegt laag boven het water en het lijkt dan net alsof hij uit de lucht valt maar dat hoort bij zijn tactiek om de vis te vangen.

In Mexico ben ik ‘s avonds uit eten geweest met een collega. Na het eten een heerlijke koffie gescoord bij Starbuck waar ik de helft van de crew tegen kwam, omdat je er gratis kan internetten. Gewoon rustig mijn koffie aan een tafeltje leegdrinken zat er niet eens in haha.

Vandaag een rustige zee dag, voorbereidingen voor morgen treffen. Zaterdag is altijd een drukke dag, alle passagiers die gaan ontschepen, crew die naar huis gaan, nieuwe passagiers die aan boord komen en de voorbereidingen treffen om de USA te mogen verlaten om naar Grand Turk te gaan. Genoeg te doen dus.

Daarom ga ik nu nog maar even van mijn rust genieten.

Ben heel benieuwd hoe het met jullie & de elfstedenkoorts gaat.

Ben je benieuwd naar de jump shots & de pelikaan in actie, check de nieuwe foto’s!

Dikke kus vanuit de Caribbean!

1. Elma:
    18 januari 2013
    Lieve Marga,

Er ligt veel sneeuw dus dat komt het ijs niet ten goede, maar het
    vriest hier met een zonnetje,heel lekker. Dag lieverd, geniet maar!
  2. Hans de Wolf:
    19 januari 2013
    Die elfstedentocht zit er nu nog niet in, misschien eind van de maand. Het ijs in Friesland schijnt wel goed te zijn, maar dun. Er is zelfs een ijsmeester live tijdens een radioverslag doorheen gezakt te zijn. We wachten af hoe het verder gaat.
    Groetjes vanuit het toch wel vriezende Nederland!
  3. Ingeborg:
    19 januari 2013
    Lieve Marga,

Wat een prachtige foto's en ja wel een heel verschil met de temperatuur hier. Wij hebben -in tegenstelling tot de rest van het land- bijna geen sneeuw, is dus gunstig voor het ijs maar het is momenteel niet zo koud dus het ijs groeit niet echt aan. Gevoelstemperatuur wel veel lager vanwege de wind. Dus geniet maar van het lekkere weer daar!
    We gaan morgen niet koken (vanwege sneeuw en ijs bij je ouders) dat doen we een andere keer. En dan is het bijna cruise 201!
    Heeeel veel plezier,
    groetjes Ingeborg
  4. Ricardo, Renske, tygo en Jesse:
    28 januari 2013
    Hai lieve Marga,

Weer een leuk verhaal dat ik met plezier lees :-)
    En die foto's dan, mooi zeg!
    Gelukkig kun je naast het harde werken ook wel iets van de landen zien!
    Hier is het inmiddels niet wit meer, want het is behoorlijk gaan dooien. Morgen wordt het zelfs rond de tien graden en het gaat behoorlijk regenen.
    Ik wil wel met je ruilen hoor!

X Renske, Ricardo en Tygo