Halfway!

26 januari 2014

Lieve allemaal,

De tijd vliegt voorbij. Ben alweer 3 maanden aan boord. Helaas heb ik meer blogs geplaats dan ik van plan was.. Beter laat dan nooit he!

Ben aardig ingewerkt, was ik de vorige keer met een taak bezig, de havenpapier hier doe je van alles waardoor je veel leert en veel afwisseling hebt.

Afgelopen cruise was een hele bijzondere cruise voor mij. Mijn VIP’s waren weer aan boord. Net zoals vorig jaar kwamen ze me deze keer ook opzoeken. Het was heel fijn en gezellig om ze aan boord te hebben. Gezellig bijkletsen, samen eten, de show bekijken, drankje doen en samen van boord. De tijd vloog helaas voorbij en voordat ik erg erg in had was het alweer om afscheid te nemen.

Inmiddels hebben we nog 1 dag op zee te gaan voordat er weer land in zicht is! We zijn op dit moment onderweg naar Azië, onze eerste stop is in Shalalah, Oman. Klinkt leuk he ?!

We zijn een paar dagen geleden door het Suez kanaal gevaren (zie foto’s). Heel apart aan de ene kant zie je alleen zand en aan de andere kant land met huizen, bomen, spoorweg etc.

Ondertussen ben ik al aan het wegdromen. De temperatuur stijgt en de gedachte dat ik straks heerlijk van een drankje aan het strand kan liggen is bijna een werkelijkheid.  Sneeuw in Nederland en ik in het warme Azië (om jullie een idee te geven de temperatuur in Sahalalah is nu ongeveer 27 graden.)

Nog even en ik ga Azië ontdekken!

Tot snel,

Veel liefs !!

1. Elma:
    26 januari 2014
    Hoi Marga,

Als je het over de temp. hebt kan ik erover meepraten. Wat is het warm in Surabaya. We hebben aardig veel gereisd en veel gezien, zijn ook naar Bali geweest. Nu terug in het koude thuisland. Maar deze temp. kan ik beter verdragen. Zoveel bestemmingen als jij hebt bezocht en nog gaat bezoeken! Lijkt me geweldig voor je, liefs en groetjes, Elma.
  2. Pap en mam:
    Lieve Marga,
    Een beetje dubbel: we zouden graag verder reiZen met jou; maar we wilden ook Dorien en Anne graag weer terug zien. We hebben een fantastische tijd met jou gehad.
    Sterkte met de "laatste" loodjes!
    Xxx mama
  3. EriK Sweere:
    Hoi Marga,

gelukkig heb ik weer hotmail! sorry dat het even geduurd heeft maar somminge dingen gaan zoals ze gaan (verhuizen druk op het werk enz.ezv. .Maar, fijn te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, helaas hebben we in Brabant geen van beide, geen sneeuw en ook geen 27°C. Maar voor ons ligt carnaval in het vooruitzicht (oké wel niet te vergelijken met Azie, maar toch!) en dat is dikke pret en dan geeft een beetje sneeuw of koude alleen maar een extra dimensie.
    Geniet in iedergeval maar lekker van je drankje en van de fantastische omgeving waar je je zo in bevindt.

groetjes Erik en Verie
  4. Hans de Wolf:
    27 januari 2014
    Fijn dat je er weer aan toe komt om je blog bij te houden! We konden natuurlijk de route van de Rotterdam volgen op het Internet, maar met jouw verhalen er bij is het veel leuker.
    Hopelijk krijg je wat tijd voor uitstapjes in Azië.

Groeten van Guda en Hans
  5. Dorien Bootsma:
    Lieve Marga,

Geniet van de temperatuur! Ik zie vol spanning je nieuwe foto's tegemoet!

Liefs Dorien
  6. Ricardo, Renske, tygo en Jesse:
    17 februari 2014
    Hoi lieve Marga,

Wauw, dat ziet er heel mooi en bijzonder uit op de foto's zeg!
    Van die temperatuur kunnen wij hier dromen...
    Erg fijn dat je meer tijd hebt ook om alles wat bewuster mee te maken!

Xjes van ons!