The Middle East & Asian experience

11 februari 2014 - Colombo, Sri Lanka

Na dagen zee te hebben gezien was het erg fijn om weer land te zien. Oman! Het is het 2e schoonste land ter wereld na Singapore.  We hadden een overnachting in Oman. De 1e avond was ik met collega’s wat gaan eten. De 2e dag zouden we gaan shoppen. We eindigde in een rondrit door Oman.. Kun je het je voorstellen dat je om de 5 meter wordt aangesproken door een taxi chauffeur of je een taxi nodig hebt.. Uiteindelijk hebben we dat dus maar gaan. Een rondje door Oman. Onze persoonlijke tour!

We hebben een van de paleizen van de Sultan gezien, de stad Muscat en wat andere bezienswaardigheden.

Een paar dagen later gingen we naar India. Ook hier hadden we een overnachting. Ik was die avond vroeg vrij en heb samen met collega’s heerlijk gegeten in een beroemd Indiase restaurant.

Gisteren waren we in Sri Lanka. Een super ervaring! We gingen downtown en vroegen naar een restaurant en werden de hele tijd overal naar toe gestuurd maar een restaurant vinden ho maar! Uiteindelijk kwamen we een man tegen die goed Engels sprak. Hij bleek een tourguide en vertelde ons precies waar we een goed restaurant konden vinden. Nadat we daar heerlijk hadden gegeten met hem had hij ons de stad laten zien... in een tuktuk!! Wat een ervaring.. De tuktuk gaat overal tussendoor en remt hard en gaat dan weer versnellen..Wil je wat meemaken, moet je zeker met een tuktuk gaan.  Na zo’n spannende rit had ik natuurlijk dorst. Dat werd natuurlijk gelest met een verse kokosmelk. Ik zou zeggen bekijk de foto’s en je hebt een idee wat ik ‘even’ op mijn vrije middag heb gedaan..

Begin stiekem al met aftellen over 3 maanden ben ik weer in Nederland.. Maar tot die tijd.. ga ik heerlijk genieten van alle mooie dingen die ik in mijn vrije tijd kan doen.

Heel veel liefs vanuit Azië

1. Ingeborg:
    11 februari 2014
    Marga, Marga wat zie jij ongelooflijk veel van de wereld, geweldig wat een ervaringen weer. En heerlijk om weer mee te lezen/leven met je.
    Blijf lekker genieten, liefs Ingeborg
  2. Pap en mam:
    11 februari 2014
    Lieve Marga,
    Gelukkig ben je niet ingeruild voor kamelen of bij de sultan beland. Geweldige ervaringen! Geniet er van en we kijken al weer uit naar je volgende reisblog
    Pa en Mam
  3. Hans de Wolf:
    12 februari 2014
    Marga,
    Het is weer een mooi verhaal. Fijn dat je de kans hebt om op exotische plaatsen rondte kijken - en te proeven!
    Ik denk dat die 3 maanden aftellen snel voorbij zal gaan met al die plaatsen die je nog gaat bezoeken.
    Groeten van Guda & Hans
  4. Ricardo, Renske, tygo en Jesse:
    17 februari 2014
    Hoi Marga!

Haha, wat leuk zeg, die tuktuks! Die blauwe luchten zien er ook weer lekker uit! Wij wensen je nog heel veel plezier de komende 3 maanden en lekker genieten!

Liefs, Ricardo, Renske en Tygo