Een nieuw jaar!

4 januari 2013 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Allereerst, wens iedereen een heel mooi, gelukkig, gezond & liefdevol 2013!!

De nieuwjaarscruise is bijna over. Was een leuke maar stressvolle cruise. De CEO van HAL vierde zijn oud en nieuw met zijn familie op de MS Eurodam. Alles moest dus perfect en snel.

Oud & Nieuw op de Ms Eurodam was erg gezellig, er was een leuke crew party inclusief oliebollen, appelflappen en gratis drank. De volgende dag was er een nieuwjaarsreceptie, ook hier oliebollen, appelflappen en een nieuwjaarstaart. Kortom een leuk begin van 2013.

Na deze stressvolle nieuwjaarscruise is het volgende week gelukkig een veel rustigere week. Een charter. Een bedrijf dat de cruise voor een week heeft geboekt. We gaan volgende week naar Grand Turk & San Juan en hebben vier(!) zeedagen, normaal maar 2. Dat wordt dus uitslapen voor mij en niet veel werk. Kijk er nu al naar uit, haha.

De nieuwjaarscruise had voor de verandering een andere route, deze keer was het: Grand Cayman, Roatan; Honduras en Costa Maya; Mexico geweest. De eerste 2 havens ben ik niet aan land geweest maar de 3e wel. heb een heerlijke Mexicaanse lunch gehad. Was erg leuk maar helaas was er niet veel te zien. Voornamelijk souvenirwinkels en bars.

Qua werken gaat het steeds beter. Vind het steeds leuker nu ik steeds beter de procedures doorheb. Kreeg van de week zelfs een compliment van mijn leidinggevende dat ze erg tevreden over mij is en dat ziet dat vooruitgang boek, in the pocket dus!

Wat het werk leuk maakt is dat je wat van de wereld ziet, met verschillende culturen leert omgaan en dat je samenwerk met met veel afdelingen te maken hebt en dus veel mensen leert kennen.

Een van de taken is papierwerk dat ondertekend is door de autoriteiten tijdens het klaren van het schip naar de brug brengen, normaal gesproken doet de clerk dat maar soms doe ik het zelf. Zoals vorige week, wou alleen even het papierwerk afgeven, maar dat even werd wel 20 minuten omdat ik een rondleiding kreeg op de brug.

Hoop dat jullie een super oud en nieuw gehad hebben !

Heel veel liefs uit de Caribbean!

Ps. Zie de foto’s om een impressie te krijgen van de crewparty.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam:
    5 januari 2013
    Jij ook de beste wensen Marga namens ons allen. Tot gauw. xxx
  2. Hans de Wolf:
    5 januari 2013
    Met die foto's erbij kunnen we ons beter voorstellen hoe het daar toegaat. Top! Volgens mij vliegt de tijd voorbij voor je...
  3. Ingeborg:
    Lieve Marga,

Een heel gelukkig en gezond 2013 voor jou! Volgens mij ben jij dit jaar heel goed begonnen. Wat een verhalen steeds, leuk om te lezen en wat gaat de tijd snel. Blijf genieten.
    Liefs, Ingeborg
  4. Jacqueline:
    12 januari 2013
    Hallo Marga,
    De allerbeste wensen natuurlijk voor het nieuwe jaar!
    Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat! Had natuurlijk ook niet anders verwacht!
    xxxxxxx