On our way to Half Moon Cay

13 december 2012 - Half Moon Cay, Bahama's

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd snel. Ben bijna 2 weken aan boord van de MS Eurodam. Inmiddels lukt het me aardig om de weg te vinden.

De werkzaamheden zijn duidelijk maar de details, die nog niet. Het is zoveel informatie wat over me heen komt. Gelukkig heb ik tot zaterdag nog hulp van Corinna, mijn buddy. Zondag neem ik het van Corinna over. Mijn leidinggevende en clerk, assistent zullen mij dan ondersteunen. Spannend dus, het echte werk begint! Juist omdat ik weet dat het belangrijk is dat alle documenten kloppen, anders mogen de passagiers en crew niet van het schip. Dat mag pas op het moment dat alle documenten kloppen. Gelukkig ben ik een perfectionist dus let ik al behoorlijk op de details, haha!

Het mooiste van deze functie is dat elke dag anders is en je de werktijden zelf kan bepalen. Er zijn tijdens havendagen vaste tijden. Zo moet ik klaar staan als we aanmeren om te zorgen dat de douane het schip kan klaren en standby staan wanneer we vertrekken om te zorgen dat als passagiers of bemanning het schip mist we dit meteen kunnren regelen(papierwerk in orde maken etc, paspoort afgeven indien mogelijk). De havendagen kunnen hectisch zijn maar de zeedagen zijn over het algemeen heel relaxt.

Van de week uit eten geweest met de purser, mijn leidinggevende en haar vriend. Ze hadden me uitgenodigd om me beter te leren kennen. We zijn wezen eten in de Tamarind, een luxe oriëntaals restaurant, die alleen in de Ms Eurodam & Nieuw-Amsterdam is te vinden. Juist omdat je elke dag met dezelfde mensen te maken hebt is het erg belangrijk dat je het goed kan vinden met je directe collega’s en leidinggevende.

Van tevoren dacht ik dat je het tijdsbesef zou verliezen, want elke dag lijkt op de vorige. Maar dat valt eigenlijk best mee. In elke lift is een mat te vinden met welke dag het is en met mijn directe collega’s hebben we het niet over maandag maar Grand Turk dag(bijna elke maandag zijn we in Grand Turk te vinden, als het een andere haven is noemen we maandag naar de plaats van de haven waar we op die dag zijn).

Ben trouwens vergeten te vertellen dat we vorige week Sinterklaas hebben gevierd. Hoe leuk ! Had het echt niet verwacht. Met pepernoten, kruitnoten en kroketten. Inmiddels is het hele schip into kerst. Op elke kamer is een kerstkrans te vinden en in de hal hebben we een kerstboom. Met kerst staan er ook leuke dingen op het programma voor crew, wat moet ik nog gaan ontdekken. Update hierover volgt!

We zijn nu onderweg naar Half Moon Cay, het privé eiland van Holland America LIne. Vorige week, en de weken daarvoor hebben we het eiland helaas moeten cancelen vanwege het slechte weer. Het weer voor morgen ziet er beter uit, moet goed komen dus! De foto’s voeg ik zo snel mogelijk toe!

Kwam er van de week achter dat  de route van de cruise af en toe veranderd en dat we ook een keer naar Jamaica gaan, Curacao & Aruba gaan. Hoe gaaf! Leuker kan het naar mijn idee echt niet worden!

Hoe is het in Nederland? Hoop dat jullie niet bevriezen!! Ongelofelijk, hier is het +25 graden en bij jullie 0 graden. Mocht je het te koud vinden in Nederland, de Caribbean is de ideale manier om weer op te warmen ;)

Hoop dat met jullie alles goed gaat!

Tot snel!!

Heel veel liefs!!

1. Anne:
    13 december 2012
    hahah als je een knape jongen aan boord hebt regel je toch gewoon dat hij niet van boord kan. ik zeg doen!

veel plezier nog en trouwens als je bruin bent ia het nl het er met 2 weken eraf dus word maar lekker bruin hahah

xxx
  2. Paulina:
    13 december 2012
    Zo te horen verveel je je daar niet,, lekker weer klinkt goed, al moet ik zeggen dat ik echt wel van de kou en sneeuw geniet en niet kan wachten tot ik kan gaan schaatsen op natuurijs =) fijn om te horen dat het zo leuk is als verwacht, zet um op ;-) liefs uit het koude Nederland,
  3. Ingeborg:
    14 december 2012
    Hoi Marga,
    Wat ben jij een actief blogger. Leuk om nu alweer je verhalen te kunnen lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. En ook nog Jamaica, Curacao en Aruba! Wauw. Veel plezier (enne....niet te veel rum hè, haha), groetjes Ingeborg
  4. Sanne:
    14 december 2012
    Marg!!! Wat een super leuk verhaal! Volgens mij ga je een super mooie tijd tegemoet!!!

Kusjes van ons!
  5. Ricardo, Renske, tygo en Jesse:
    22 december 2012
    Lieve Marga,

Wat fijn dat je je draai al wat meer gevonden hebt!
    Ik heb er niet eerder bij stil gestaan dat er zo veel 'achter de schermen' gebeurt!
    Is wel lekker dat het afwisselend en ook afwisselt lijkt mij. Je weet dat je na de drukke havendagen ook weer de minder drukke zeedagen krijgt.
    Grappig om over het vakjargon te lezen :-)
    En zelfs Sint gevierd, toe maar! Ben benieuwd hoe kerst zal zijn en daarna oudjaar met misschien wel vuurwerk :-)
    Heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal!

Liefs, Renske, Ricardo en Tygo